ÄNTLIGEN julledigt! Gud vad härligt...17 dagar!

Jag jobbade idag. Var skönt, faktiskt. Fick tänka på annat, jag tror jag behövde det. Men jag tog det lugnt, väldigt lugnt. Stressade inte, tog extra lång julfika och gick ut en sväng på lunchen och njöt av friska luften. Annars är det ok. Jag är ganska orolig emellanåt men försöker att tänka positivt och inte älta allt som känns och inte känns. Lättare sagt än gjort, men ändå.

Mannen frågade mig idag om jag inte är sugen på att ta ett till test. Jag har ju sagt att jag inte ska det eftersom jag bara tror att det kommer göra mig orolig om det inte visar som jag hoppas. Har ju ett digitalt test kvar, funderar på att ta det MEN vad händer om det inte står 3+ som det borde? Då kommer jag må skit och oroa mig ännu mer men om jag gör det och det visar 3+ skulle det vara en stor lättnad. Vad skulle ni gjort? Hjääääälp :)

Nåja...dagarna går och på ett sätt är det skönt, samtidigt som jag vill njuta av NUET, inte fokusera framåt. Lättare sagt än gjort i denna situation :)

2 kommentarer

dujaghanvi

21 Dec 2013 01:44

Det kommer stå ett stort plus. Du ÄR gravid. Men ta ett till, om det känns bättre. Men du behöver inte. Ett plus är ett plus.Ta det lugnt! :) Bry dig inte om missfallstatistik, om du kan. Jag brydde mig inte om det, och även om det sen blev ett missfall så hade jag 8 lyckliga veckor. Det kan man inte göra något åt iaf. Det kommer gå bra för er!

Svar: Inte lätt inte! Men ska nog inte ta ett test, så känns det nu iaf...men jag kan ju ångra mig! Jag försöker att njuta och tycker jag lyckas rätt bra :) tack för kommentaren, kram!!
Drömmar och längtan

Fröken Klänning

21 Dec 2013 07:53

Stirra dig inte blind på veckoindikatorerna. Vår läkare att vi inte skulle lägga någon vikt vid dem, det kan ju skilja sig.

Jag funderar, såklart, också på att ta ett nytt om ett para dagar. Tog en sticka bara för att :-) Säger som Dujaghanvi, ta ett om det känns bättre, annars ta inget!

Har/ska ni på någon tidig koll? Vi har fått tid för VUL 7/1, känns sjukt spännande!

Svar: Nä ska inte göra det! Inte som jag känner nu iaf... :) tack, skönt att kunna ventilera! Kram!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej