Ja bara för att jag skrev att jag inte hade ont. Fyyyyy satan. Imorse vid tjugo över sex började det. Jag fick så ont att jag knappt kunde stå. Tog en alvedon och den jävligaste smärtan gick över rätt fort som tur är, men jag ringde ändå fertilitetsmottagningen och pratade in ett meddelande. Jag hade småont trots alvedon fram till typ tio. Då gick det över. Nu har jag inte ont längre och har pratat med sköterskan, hon sa att det med största sannolikhet är ägglossningen jag känt. Hon sa att man kan få ont om ägget blir för stort, men eftersom mitt var 18 mm i fredags var det ingen risk för det, plus att jag inte kunde vara överstimulerad. Så det var ju skönt! 
 
Hoppas bara vi prickade in ägglossningen. Hade sex vid nio igår och (antagligen) ägglossning imorse, inte helt omöjligt va?

2 kommentarer

Dujaghanvi

29 Oct 2013 16:36

Inte omöjligt alls! Åh, hoppas att det tar sig riktigt ordentligt nu! Att det äntligen är mödan värd. Håller tummar och tår!

Svar: TACK! Jag hoppas också :)
Drömmar och längtan

Camilla

29 Oct 2013 19:10

Håller tummarna för dig. Jag är inne på min tredje omgång Puregon nu. När du ställt in dosen på sprutan brukar du se en droppe bildas på nålen innan du tar sprutan. Jag läste att man ska se en droppe, men det gör inte jag... men det kanske kvittar.

Svar: Tack! Samma som jag, tredje omgången men den första "riktiga" känns det som! Nja, ibland gör det det. Om du är osäker kan du ju trycka ut lite så du ser en droppe längst ut. Annars brukar jag hålla lite koll på själva vätskan i ampullen så jag ser att den rör sig innan och efter jag använt den. Jag tror inte att det är nån fara men jag är ju så rädd att det ska bli fel hela tiden, haha.
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej