Ja att kroppen min lever sitt eget liv är ju mer tydligt än nånsin. Jag FICK ju mens igår, det kom "färskt" blod och inte bara brunt som det gör när jag har spottings i vanliga fall. Men sen, så försvann den? Jag blöder fortfarande men det är så liiite så jag vet inte om det kan räknas som mens. Jag pratade med mottagningen igår och enligt henne kan det vara så att kroppen reagerar olika på "vanlig" mens och mens framtvingad av primolut-nor. Men såhär lite? Jag vet inte... och inte kan jag ringa mottagningen förrän på måndag. Jag skulle ju börja spruta imorgon? Hur ska jag nu göra?

Tröttsamt... men jag får se hur jag gör. Jag blöder ju i alla fall fortfarande även om det är lite... Eller så väntar jag tills måndag, men om de då säger att jag skulle börjat spruta ändå, är det försent att göra det cd4 som då måndag blir i så fall?

Hundra frågor, noll svar! Suck...

1 kommentarer

K.M.P.

29 Sep 2013 14:13

Dag 3-5 har jag höra av min läkare att man kan ta sprutan. Å andra sidan kunde jag ta den när som helst eftersom jag "bara" fick en Proverablödning.
Jag fick spotting 3 dagar, blödde i 4 dagar, och dagen efter (mensdag 5) började jag med Puregon. Så jag tror inte du behöver oroa dig vilket du än väljer att göra.

Svar: Okej. Jag har bara hört dag 3 men det stämmer säkert som du säger... Min mens är jättekonstig och kommer liksom i "stötar" eller vad man ska säga. Men det är ju ändå mens. Jag bestämde mig igår när jag inte haft någon blödning på nästan hela dagen utan bara lite brunt ibland, att jag inte ska ta sprutan utan ringa imorgon och höra vad dom säger. Men nu vet jag inte längre, jag velar och velar. Vad skulle du gjort? Man blir ju desperat efter "rätta" svaret men frågan är om nån kan ge en det...
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej