Vilken jul! Första julen som mamma och pappa, första julen med vår älskade E...fantastiskt på så många sätt!

Vi firade julafton hemma hos oss med min familj och makens familj. Nästa år kommer vi dela upp det på två dagar har vi bestämt såhär efteråt. Blev för mycket folk och alla ville såklart gulla med E och det blev nästan konkurrens om vem som skulle få bära på henne eller gulla med henne. Vi har några närstående som är lite, vad ska man säga, på. Jag ogillar det, när människor inte känner av gränser. Speciellt när det gäller E.

Och de som ska lägga sig i saker de inte har något att göra med... "Tar ni upp henne DIREKT när hon skriker? Det gör inget om hon får ligga och skrika en stund!" ALDRIG att jag kommer låta mitt barn ligga och skrika "bara för att". ALDRIG! Inte för att jag inte fattar att det är ok att barn skriker utan för att jag inte förstår varför jag ska låta henne ligga och skrika och jag ska stå och titta på, eller vadå? Fattar inte. Gamlingar alltså. Och "ni FÅR inte ha henne i er säng på nätterna, hon måste vänja sig med spjälsängen!" är ju också fin. Ja men hon sover ju förihelvette i sin säng men ibland tar vi över henne till oss!!! Och det kommer jag fortsätta göra. Dels för att få sova och dels för det är mysigt. Punkt slut. Rutiner tar vi sen.

Nåja. Juldagen och annandagen har vi baaara slappat. Sååå sköööönt!!! Imorgon och söndag blir det dock julfirande igen men ja, det blir kul! På söndag ska vi åka "långt" med lillan, en timme. Har max åkt med henne typ en kvart innan men nu ska vi på utflykt till våra bästa vänner och Es gudföräldrar i Stockholm. Ska bli kul :)

Hoppas ni haft en fantastisk jul :)

2 kommentarer

Kampenmedpco

26 Dec 2014 21:23

Alltid roligt hur äldre tro dom kan och vet allt. Alla tycker och tänker olika om allt, alla har olika rutiner och vill olika för sina barn. Det finns inga måsten förutom mat och sömn , sen var dom sover eller vad dom äter har ingen med att göra,sålänge de mår bra och man själv mår bra ! :)

Svar: Ja jag blir tokig :( sååå frustrerande när andra ska lägga sig i! Speciellt såna man inte vill ha råd och tips från. E mår hur bra som helst och det är prio ett, och kommer alltid vara! Oavsett om vi gör "fel" i vissas ögon...
Drömmar och längtan

kmp

26 Dec 2014 21:49

God jul!

Svar: Tack detsamma :)
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej