Läskigt...spännande...kommer det bli om åtta dagar? Innan? Kommer det inte gå att sätta igång så vi får skjuta på det? NÄR blir det?! Vi har ju haft 17 december som mål så länge nu, men det är lätt att glömma att det inte är någon garanti. Just nu är jag mest rädd att det inte ska bli nåt då, att vi ska få åka hem med orden "kom tillbaka om två dagar". Det skrämmer mig, även om jag vet att det inte går att påverka. Det är så svårt att bara luta sig tillbaka och tänka att det blir som det blir, även om jag försöker...
 
Vissa dagar känner jag ingenting och andra dagar får jag liksom "är det dags nu?"-vibbar...det är som det liksom går upp ett ljus för mig där och då. Typ som "ja just ja, jag ska föda snart ja..." Det är så svårt att förklara men det är svårt att ta in att det ska komma en bebis, lika svårt som med E. Jag hade förväntat mig att det skulle vara mer självklart denna gång, att vi skulle förstå vad som väntar. Men det gör vi inte. Vi vet ju rent praktiskt vad som väntar, ändå är det svårt att greppa. Alla förlossningar är olika och man har ju ingen aning om vad som kommer hända men det känns skönt att ha lite mer koll nu...
 
Ahh...jag blir galen! Så svårt att förklara men på ett sätt är jag inte redo överhuvudtaget på att föda, inte alls. Samtidigt vill jag inget hellre, jag är så klar med att vara gravid och vill bara ha min lilla tjej i famnen...

Kommentera

Publiceras ej