Förra gången hade vi namn klara tiiidigt. Ett tjej och ett killnamn. När det visade sig att det var en tjej i magen hette hon redan då E, så självklart. Den här gången har vi INGEN aning. Det är inget namn som känns helt rätt, vi har två som känns bra men inte hundra. Det känns taskigt på något (konstigt) sätt, som att vi inte prioriterar det liksom...jag hade velat haft ett namn klart nuuu. Vi vill ha ett namn som klingar bra med E, det ska vara lite gammaldags, inte för långt och ganska vanligt. Vi har ett ovanligt efternamn så då vill jag att barnen ska heta vanliga saker i förnamn, haha. Konstigt kanske men kan tänka mig att man kan tänka tvärtom också? Om man heter typ Andersson kanske det är viktigare att barnet får ett mer ovanligt förnamn, eller? Jag vet inte, tänker bara att jag kanske skulle tänka så...
 
Gahhh....kommer bli svårt detta, haha!

2 kommentarer

Dujaghanvi

11 Dec 2015 16:11

Svårt och kul det där med namn! Och det är som du säger, man vill ju att syskonens namn ska "passa", vilket också påverkar vilka man har att välja på...svårt! Det kanske sättet sig när hon kommer ut?! Eller så får hon va namnlös en stund, det är ju inte heller hela världen! Vad har ni för förslag? Spännande!

Svar: Ja visst är det både och :) stort ansvar att namnge någon, liksom! Jag hoppas det visar sig när hon kommer ut...jag gillar Alma mest och maken gillar Vera...hmm! Fina båda två tycker jag men ja, inget som känns HELT rätt som sagt...men det kanske det gör när hon kommer ut som sagt, hoppas det!!!
Drömmar och längtan

Dujaghanvi

11 Dec 2015 22:49

Jättefina namn båda två! Är kanske personligen lite extra förtjust i Vera, helt klart ett namn jag själv kan tänka mig. Men Alma är jättefint det med! Det blir bra med endera, eller något helt annat! :) men svårt är det..

Svar: Ja Vera är fint! Alma med men ja, svåååårt! Vi får se helt enkelt :)
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej