8,1 kilo och 67,5 cm var E! Haha! En över kurvan både på längd och vikt och följer sin egen kurva perfekt, perfekt unge med andra ord :) sprutan gick ok också, och läkarbesöket likaså. Jobbigt för mig med sprutan dock men så är det ju, hjärtat går ju sönder när de små får ont! Hon var gnällig igår em/kväll precis som sist men annars ingenting. Ingen feber osv. Skönt!!! Ska tillbaka om sex veckor. I och för sig behövde jag inte komma förrän 8 månader (nästa vaccin) så vi får se hur jag gör...men bokade en tid mittemellan så vi kan ta vikt och längd. Om vi känner att det behövs alltså :) 
 
Angående maten och alla mina frågor var svaret som vanligt "ja så kan man ju göra..." "ja, det kan du ju testa..." osv. Egentligen borde jag byta BVC för jag får aldrig några svar, men jag orkar inte. I och för sig förstår jag att de inte får (eller?) ge konkreta tips men nån typ av vägledning måste man ju kunna få? Nu känner jag mig skönt nog så trygg i mammarollen så jag bryr mig inte så mycket faktiskt. Det enda jag fick svar på (som jag redan visste) var att så länge magen pallar är det bara köra på. Så om någon vecka ska jag introducera lite fisk och kanske kyckling har jag bestämt. Men det får vänta lite :) vi känner att vi måste haka på nu när hon faktiskt är intresserad! 
 
Ja, ja! Nu har jag och E tagit en promenad i snöandet och blåsten (usch), tog en sväng förbi Ica och köpte katrinplommon och äpplen. Ska testa göra katrinplommonpuré! Men jag fattar inte, stog bara plommon/svisker på de jag köpte, hittade inga ekologiska som det stog just katrinplommon på. Det där fattar jag bara inte, haha. Fanns Sun Maid katrinplommon men jag vill gärna köpa ekologiskt i den mån det går...så jag får väl testa och se. Om jag förstått rätt ska det vara samma sak?
 
Nåja. Lite kaffe nu innan lillan vaknar. Känner jag henne rätt gör hon det typ nu ;)
 
 

1 kommentarer

Dujaghanvi

31 Jan 2015 10:33

Härligt med en perfekt unge! :) Skönt att allt gick bra med spruta och läkarbesök. Och det är säkert så att BVC inte får säga att si eller så ska man göra, bara ge på ett ungefär när det gäller mat. Vissa väljer ju att amma ett år..och då kan man ju inte rekommendera protein. Antar jag. Men jag vet inte?

Tycker du är så duktig som gör egen mat hela tiden till henne! Hoppas jag blir lika duktig och ambitiös!

Trevlig helg!

Svar: Nej det är klart men jag tänker ändå att BVC borde ju känna sina familjer och veta hur de vill och tänker göra! Men som sagt jag vet inte! Alla BVC kanske är så? Kanske jag som har en annan bild av hur BVC "ska" fungera? Jag vet inte :) Tack, hoppas ni haft en fin helg!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej