I eftermiddag är det dags för 5-månadersvaccin och läkarbesök hos BVC. Spännande värre, jag är lite nervös faktiskt. Haha! Hoppas det går lika bra som förra gången med sprutan och hoppas såklart att allt annat ser bra ut, vad de nu gör på en 5-månaderskoll? Ingen aning...
 
Ska passa på att fråga sköterskan om hur vi ska göra med maten också. Alltså igår blev det ingen flaska där på kvällen utan hon åt med oss. Åt och åt! Sötpotatispuré och mangopuré till efterrätt. Massor! Eller ja, typ en halv burk vilket jag tror är mycket? Hon var nöjd i alla fall. Fick sen en liten flaska vid 19 för att somna och sen igen vid 22. Vaknade klockan sex imorse. Hon har börjat somna tidigare på kvällarna vilket ger tidigare morgnar också. Synd för mamman ;) men men... I alla fall undrar jag om vi kan börja köra mer med MAT och ge typ protein också? Alltså kött, fisk, fågel osv...när hon ändå har intresset menar jag? Man vill ju haka på nu när hon verkligen är intresserad! Men får se vad BVC säger...inte för att hon brukar kunna komma med så mycket bra tips men nu kanske hon kan det ;)
 
Maken är ledig idag så vi har hunnit med en långpromenad på morgonen, så skönt! Dock regnade och blåste det massor, brrrr! Nu är han ute och skottar, E sover i vagnen och jag huttrar med en kopp kaffe! Måste bli bättre på promenader oavsett väder, hon sover ju så gott i vagnen!
 
Ska inte säga för mycket! Nu vaknar loppan...gotta go!

1 kommentarer

Dujaghanvi

28 Jan 2015 10:44

Lycka till på BVC! Ska bli spännande att höra hur de ser på proteinet till lillpluttan! Förstår att du är nervös inför vaccinet! Jag är redan nervös inför första vaccinet om några veckor..

Svar: Tack! Det gick bra :) men det är så hjärtskärande... :(
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej