Ja, nu är det nära. Sjukligt nära. Puh, jag är livrädd och förväntansfull på samma gång...hur ska det gå? Kommer hon tidigare? Blir det igångsättning den 17e? Ja, många tankar. Jag har väldigt ont från och till, mest på nätterna. Blir en del Alvedon men det får vara så, det är inte farligt säger min barnmorska. Vissa nätter sover jag som en kratta och andra nätter som en prinsessa...man vet aldrig. E har sovit dåligt några nätter nu och även om maken tar henne på nätterna så vaknar jag ju. Men det är som det är, antar att det är lika bra att ställa in sig på vakna nätter igen. Hur var det liksom att ha ett spädbarn? Jag har glömt! Gå upp på nätterna? Mata? Puh...
 
Igår var vi på heldagsutflykt, vi åkte till Stockholm och hälsade på min kusin där hela släkten var. Kul, men jobbigt. Sista långa bilresan för mig! Fick nästan panik på väg hem...då tar det ändå bara strax över timmen till Stockholm. Nåja...blev lite strul med Es rutiner men hon hade sååå kul igår. Somnade vid 22 sen och sov hela natten fram till åtta, tack för det! Känner mig pigg idag :)
 
Men Gud så skönt det skulle vara att få veta när hon kommer nu...är det vecka 37+0 man beräknas som fullgången? Hmm. Jag har en känsla av att hon kommer komma tidigare...bara det inte blir för tidigt...lucia vore perfekt ;) fast det bästa för mig och min kropp vore ju såklart att det blir den 17e, det ALLRA bästa scenariot är ju att jag är mogen då, att de tar hinnorna och att förlossningen startar av sig själv då. Men ja. Det blir som det blir helt enkelt.
 
Måste packa BB-väskan också! Vet inte ens vad jag ska ha i den? Haha. Sätta ihop liggdelen till vagnen, fästa isofixen i bilen till babyskyddet...ja typ lite sånt. Ingen brådska förhoppningsvis men det är ju skönt att ha det gjort!
 
Hoppas ni har en fin söndag :)

1 kommentarer

Dujaghanvi

22 Nov 2015 13:15

Oj så spännande! 37+0 har jag för mig är fullgånget. Har en vän som väntade tvillingar som plockades ut i v37+3 och det var fullgånget.

Trevligt att E bjuder på helnatt! Och bra att maken tar henne så du får vila så mycket du bara kan!

Svar: Ja det är 37+0...11 dagar dit :)
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej