Hej från bebisbubblan, eller ska jag säga tvåbarnskaoset ;) puh, dagarna går sååå fort här hemma! Hinner knappt med att duscha, äta eller gå på toa...men vad är väl en bal på slottet. Njuuuter av min lilla lilla bebis och min lilla stora ettåring...kärleken alltså, kärleken! Hjärtat spricker av kärlek, stolthet och lycka! 
 
Har börjat knåpa på en förlossningsberättelse så här kommer del 1, kul att ha för mig och kanske kul för er också att läsa :)
 
Om vi inte hörs innan vill jag önska er alla en GOD JUL!
 

 
Torsdagen den 17 december klockan 08:00 hade vi fått en tid för eventuell igångsättning. Vi var ute i sista sekunden och det var snorhalt ute, så vi blev lite sena. Liiite för stressigt för min smak men det gick bra, vi kom lite sent men det är ju som det är.
 
En läkare undersökte mig och det konstaterades att jag var öppen ungefär två centimeter och att vattnet skulle kunna tas, dock var det högtryck på förlossningen och de hade fått in flera blivande mammor bara någon timme innan vi kom. Hon bad oss vänta i dagrummet så skulle hon återkomma med information, hon var tvungen att undersöka en till patient och sen prata med sina kollegor om hur de skulle göra. Vi satt oss i dagrummet...klockan blev både 9 och 10 men inget hände, vi fick ingen information alls och det blev jobbigare och jobbigare för mig. Jag var nervös och stressad över att inte veta vad som skulle hända. Sen kom det in ett annat par som satt sig där och jag vet inte varför men då bröt jag ihop. Precis då kom en sköterska in och plockade av disk som såg att jag var ledsen och frågade om jag var okej. Då började jag störtgråta (ni vet, fulgråta) och hon skulle gå och kolla vad som hände. Vi fick prata med en barnmorska som förklarade att det var fullt men att vi stog i nån typ av kölista. Dock är ju allt "färskvara" på förlossningen då allt kan hända. Hon tyckte vi skulle åka hem (vilket vi inte kunde för där var ju E och vi ville inte förvirra henne ifall det nu skulle bli av) eller åka och shoppa julklappar men vi åkte bara med bilen. Först åt vi lunch på Max, sen åkte vi runt och fönstertittade på hus för skojs skull och för att få tiden att gå, sen åkte vi till Max igen och köpte varsin lyxshake. Preciiis när vi ätit upp ringde dom från förlossningen och frågade om jag ville komma in och föda barn? Jaaaa...eller neeeej men jaaaa...var mitt svar :) 
 
Klockan 13 ungefär var vi tillbaka på förlossningen och fick ett rum direkt. Fick veta att teamet som skulle ha hand om mig höll på att förlösa just nu och att vi skulle få vänta. Men det kändes okej, för vi hade ett rum och nu var vi inskrivna och på plats. Ungefär kvart över tre kom det in en barnmorska och en undersköterska, de kändes jättebra och jag kände mig trygg. Vi pratade hur vi skulle göra med epidural då det "bestämts" att jag skulle få en sån iom hur det gick på E's förlossning men jag har varit osäker. Bestämde mig till slut för att jag inte ville ha epidural. Jag kände mig inte rädd för smärtan utan mer rädd för biverkningar och själva sprutan, så vi skippade det. 

1 kommentarer

Dujaghanvi

23 Dec 2015 12:37

God Jul! Ska bli spännande att läsa fortsättningen! :)

Kommentera

Publiceras ej