Detta datum kommer alltid vara speciellt. Oavsett hur det går, så kommer det vara en speciell dag. Dagen då jag plussade för allra första gången i mitt liv. Jag kan fortfarande inte fatta, även om jag måste erkänna att jag haft det på känn, utan att jag velat dela med mig av det för rädslan av att känna mig misslyckad, igen.

Det började nog när jag tyckte jag fick jättemörka bröstvårtor, jag stog i duschen, tittade ner och tänkte herre gud, det är nåt fel på mina tuttar!!! De var helt svarta tyckte jag. Dock försvann de rätt fort. Men de har varit mörka fram och tillbaka. Ibland, ibland inte, liksom. De har även känts som fotbollar, stora och hårda. Dock inte lika mycket idag, men i förrgår trodde jag de skulle spricka!

Sen har jag ju haft bruna flytningar. Inget färskt blod, men ändå. Vad det betyder det vet jag inte. Jag fick dem efter att vi hade haft sex, då kom det brunt ett dygn efteråt ungefär. Får jag gissa kanske det var slemhinnan eller nåt annat som blev irriterat? Torrt? Ja, nånting. Senaste dagarna har jag haft lite aprikosliknande färg på dem, inte så mycket men analyserar man dem väl ser man det. Haha.

I lördags, igår och även nu imorse har jag mått illa på morgonen. Normalt eller inte det vet jag inte. MEN i lördags morse var jag helt övertygad om att jag hade fått kräksjukan. Låg i soffan och ojade mig, stackars mig liksom. Men det gick över och jag gick på julbord på kvällen. Det sjuka var att jag hällde upp ett glas vin, smuttade lite på det, men kände sen att nej, men nej tack. Jag höll på att spy av rödvinet! Och jag kände att jag inte borde. Så jag drack öl istället. Två burkar 5% öl. Om det är farligt eller ej har jag ingen aning om, nu är det som det är i alla fall. Och jag dansade natten lång...vi följde inte med ut på krogen, men dansade hemma. 
 
Jag vet att man inte ska ta för givet att det går vägen, men tankarna flyger ju iväg ändå. Såklart de gör. Men man måste ju få känna glädje och tro att det kommer gå bra. Man kan ju inte utgå från att det ska gå dåligt? 
 
Nu måste jag ringa min husläkare idag. Eller vem ringer man? Jag fick order från läkaren på medicinmottagningen när jag var där att jag måste kolla mitt TSH på en gång när jag blir gravid...så hoppas jag får göra det idag redan kanske.

Kommentera

Publiceras ej