Längesen jag skrev här nu...jag ser att ni är ett gäng som tittar in här fortfarande och jag känner att jag kanske borde skriva nåt nån gång, hehe.
 
Jag har nu gått halva graviditeten, varit på RUL där det visade sig att en liten tjej ligger i min mage, känner buffar och sparkar hela dagarna och ja...jag är lycklig! Jätteglad, tacksam och lycklig för att jag får uppleva det här, även om det aldrig finns garantier för någonting.
 
MEN denna jävla oro alltså. Först tänkte jag, vecka 13. Då kommer jag lugna mig. NOT. Sen när första sparkarna kom i vecka 17 tänkte jag att nu kan jag slappna av. NOT. Sen tänkte jag att efter RUL i vecka 19, då kommer jag känna mig lugn och kunna njuta av graviditeten. NOT!!! Nu har jag gått hälften som sagt och är fortfarande orolig. Visst, inte som i början, lite har lagt sig...men jag är orolig varje dag. Sååå rädd att något ska hända, att denna lycka ska ta slut...men det är ju inte bra att tänka så, jag menar, jag kan ju inte låta oron hindra min lycka? Men lite så är det faktiskt...
 
Nåja. Jag klagar INTE. Absolut inte, för jag är tacksam! Men jag kan säga att att vara gravid är bland det jobbigaste jag varit med om, psykiskt. Nästan jobbigare än själva resan dit. Just för att man är så fruktansvärt rädd för att nåt ska hända...
 
Så nu hoppas jag att andra halvan av graviditeten ska gå lika bra som den första...det är snart dags för att inreda bebisrum, shoppa vagn och massa annat skoj...även om jag såklart "fuskat" och köpt lite kläder och smått hittils :) det ser jag fram emot!

2 kommentarer

KMP

01 Apr 2014 21:53

Kul att höra ifrån dig! Stort lycka till med lilla tjejen!

Dujaghanvi

02 Apr 2014 08:25

Roligt att få en liten uppdatering! :) Härligt att höra att allt går bra, men tråkigt att du inte blir av med oron. Hoppas nu att du får njuta av andra halvan! Och stort grattis till en liten tjej!

Kommentera

Publiceras ej