Vi har fått problem. Jag ska börja på mitt jobb 10 augusti. Maken går tillbaka efter semestern den 15 augusti och jobbar sen till föräldraledigheten börjar för honom den 5 september. Ja allt blev ju ändrat nu när jag fick nytt jobb och jag har upplyst min arbetsgivare om läget. Det är ok att jag börjar 5 september.

MEN jag vill inte det. Jag vill börja 10 augusti då det liksom drar igång då. Av flera anledningar skulle det bli sådär att börja senare. Det går såklart. Men jag vill såå gärna börja den 10. Makens jobb kan inte släppa honom före 5 september.

Så nu står vi här och söker nanny i tre veckor. E får vara på dagis längre dagar bara så för henne är det inga problem. Men V då? Hon är 8 månader då. Vi hoppas att farmor kan ha henne på dagarna. Jag får sjukt dåligt samvete men det handlar om tre veckor! Jag ska dessutom jobba 75% då så jag kommer jobba 8-14:30. E kommer gå på dagis 7:30-15 så det blir ju inga monsterdagar.

Äh det blir säkert superbra men jag känner mig så ego. Som att jag sätter mig själv framför barnen. Typisk mammagrej? Maken är inte ett dugg orolig eller velig. Han säger att det blir bra men jag bara måste älta.

Det är ju bara tre veckor!

1 kommentarer

Dujaghanvi

15 Jul 2016 01:56

Du gör heeeelt rätt! Klart du ska börja den 10e! Du måste tänka på dig också, såå kul och spännande med nytt jobb! Känns det rätt, så blir det rätt! Tre veckor är ingenting. Pepp på den och på att du satsar lite på dig själv! Kram!

Svar: Tack för peppen!!! Ändå känner man sig dum som tänker på sig själv... Fast, jag skulle ju aldrig göra det om det inte kändes bra med lösningen med farmor. Barnen kommer ju alltid alltid först. Det ska verkligen bli kul och jag känner mig väldigt klar med att vara föräldraledig även om det har sina fördelar också... Kram!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej