V älskar mat! Äter allt och gärna mycket. Men vi får begränsa! Hon är ju bara snart sex månader. Ska verkligen försöka köra 50/50 denna gång med köpemat och hemmagjort. E är uppvuxen på hipps burkar, haha. 

E däremot är inne i en vill inte äta period. Äter typ ingenting. Nån smörgås ibland, korv, pasta, majs...och välling. Men men. Sånt är livet och jag tjatar inte! Det kommer tillbaka när det gör det! Vem vill äta om nån sitter och tjatar på en?! 

Ikväll ska vi på avslutning på föris! De ska uppträda med sånger och sen ha vernissage! Det ska bli sååå kul! E går bara tre veckor till innan det är sommarlov i sex veckor :) kanske får hon gå tidigare också, vi får se!

1 kommentarer

Dujaghanvi

09 Jun 2016 05:08

Samma med N här hemma, vissa perioder äter hon allt och mycket, igår åt tamejtusan lika mycket middag som jag, lax och rotfrukter. Andra dagar vägrar hon allt istället, och vill bara ha välling - på sin höjd. Jag är glad när hon äter och försöker att inte stressa upp mig när hon inte gör det. Det är väl tillväxtperioder antar jag? Kommer och går som med allting annat. De äro outgrundliga de små liven! Mysigt med avslutning! Stort allt som händer nu med dagis och så - tänk nu är man verkligen vuxen med hämtning och lämning och början till aktiviteter/avslutningar ;) Hoppas ni mår bra! :)

Svar: Ja man fattar ju ingenting! Men jag tror inte det är nån fara. Så länge de får i sig nånting och framförallt vätska är det ju lugnt, där är ju välling toppen tycker jag! Både vätska och näring 👍
Ja men visst är det sjukt? Jag fattar fortfarande inte ibland...är vi så vuxna att vi har dagisbarn? Haha!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej