V är fem månader nu! Igår för att vara korrekt. Hon är så stor, så glad! Världens gladaste bebis som bara hänger med. Vem kunde ana det när vi hade det så jobbigt? Jag har konstaterat att jag inte är nån spädismamma. De första fyra månaderna får gärna gå fort ;) hon snurrar runt, har börjat få smaka gröt och lite andra smakisar... Och är bara sådär härligt nöjd med livet!

Och E då. Vilken spurt hon gjort i utvecklingen!!! Helt otroligt! Hon har blivit så stor! Från att vara nejsägare till att PRATA. Jag tror det var där skon klämde förut, hon kunde inte uttrycka sig och sätta ord på allt och därför blev hon arg och ledsen. Nu däremot! Hon pratar hela meningar, jag kan liksom gå och prata med henne hela vägen hem från dagis! Hon berättar vad hon tänker och vad hon funderar på och frågar saker. Hon bjuder på pussar och kramar och tröstar V när hon är ledsen. Funderar mycket på känslor. Frågar varför V är ledsen.., ja hon är helt fantastisk denna unge alltså! Såklart hon är! 

Livet är himla fint nu och bara vi får två barn som sover klockrent hela nätter så är jag nöjd. Haha. Skämt åsido. 

1 kommentarer

Dujaghanvi

19 May 2016 11:14

Härligt att livet fallit lite på plats! Det gör väl det till slut. Men vägen känns ibland lång, och med en hel del skarpa kurvor. Även om man i grund och botten såklart är glad åt situationen och sina älskade snorvalpar! Förstår dig precis gällande spädistiden! Är lite nervös inför den kommande första tiden.. Men skönt med en uppdatering från dig om att det "går över". Härligt med utvecklingsstegen både på E och V! ❤️

Svar: Man får tänka att det blir bättre och att tiden går fort. Ibland är det bra ;) det kommer gå bra, även om det var lika jobbigt denna gång så vet man ändå att det går över och det håller en vid liv typ ;) mitt tips är bara att planera så lite som möjligt, utnyttja dagis så mycket du kan och får och ta en dag i taget. En minut i taget ibland till och med. Det kommer gå toppen, klarar jag det klarar du det 😘
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej