Jag har E hemma idag. Hon har hostat massor inatt men är pigg annars. Dagis ska på rolig utflykt imorgon så jag tänkte att jag har henne hemma idag så hon säkert orkar imorgon, istället för att chansa och få ha henne hemma imorgon. Vi har varit i lekparken på morgonen och sen åkte vi till shoppingcentret i närheten. E röjde järnet så inget större fel på henne. Skulle egentligen shoppa klänningar till barnen som de ska ha på Vs dop men fick springa efter E istället ;) så får ta en tur på fredag hela familjen då maken är ledig!

Vs sömn var en engångsgrej MEN hon sover ändå 19-04 utan mat så det är ju super! Skulle säkert gå att bara stoppa i nappen men då bökar hon, matar man somnar hon om. Men vi ska ta tag i det där, hehe. Vänja av vid nattmaten. Det är dags nu! E slutade äta på nätterna när hon var 3,5 mån. Men med andra barnet är man inte lika konsekvent och sånt är liksom inte så viktigt. I alla fall inte för oss. 

Nu sover BÅDA BARNEN SAMTIDIGT och jag sitter i soffan. Hallelulja på den! Köket är ett enda stort kaos men det tar vi sen ;) både frukost och lunchdisk står kvar och allt vad det innebär. Plus att jag kokade fruktpure till V imorse. Men vem bryr sig egentligen. Glad mamma och glada barn, hundra gånger viktigare!

1 kommentarer

Dujaghanvi

31 May 2016 15:31

Låter som att du parerar tvåbarnslivet som en mycket erfaren mamma! Heja dej! Hoppas E får vara fortsatt pigg - och alls ni andra med förstås! :) när blir det dop? Kram!

Svar: Tack!! Det känns så också, först nu typ jag njuter och känner att det flyter på bra! Hon är på dagis idag så hoppas det går bra! Nästa helg är det dop, 11e :) kram!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej