Jag (vi) håller på att bli galen. E har sen nån vecka tillbaka vaknat efter en halvtimmes vila och bara skriker. Det går inte att söva om, hon bara skriker hysteriskt. Ibland kan man få henne att somna om på en i soffan, men oftast inte. Så det är bara att ta upp henne och väcka liv i henne fast hon är sååå trött...annars är det hysteri deluxe som gäller. Och gissa hur resten av dagen blir då?! Ja, grinig och kaos minst sagt. Inte vill hon sova igen på eftermiddagen heller, nej nej. Hon däckar vid sju, sen sover hon som en kratta på natten också. Ska ligga nära mig eller maken när hon vaknar på natten vid 2-3, annars får vi henne inte att somna om då heller. 

Jag blir gaaaaalen. Får panik! Hur ska det gå med det OCH en bebis? Känner så små barn av förändringar som ska komma?! Fattar hon att det kommer hända nåt stort? Känns som hon är för liten för det? 

Jag har på riktigt panik, sömnen hade ju ordnat sig så bra och det kändes lugnt men nu känns allt bara KAOS. Vad sjutton gööör man?!

1 kommentarer

Dujaghanvi

05 Dec 2015 13:05

Jobbigt! Jag tror hon fattar att något stort är på gång. Kan säkert vara därför hon är så. De är smartare än vad man tror gissar jag.. Hoppas ni får ordning på det. Har inga smarta råd än att låta henne va nära, hon behöver säkert "tanka" mamma.. Men tufft nu när du behöver vila inför vad som komma skall.

Svar: Ja det känns så! De är ju så kloka de små... Vi får låta henne vara nära nära och lägga all fokus på henne helt enkelt... Lilla stora skruttan 💕
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej