Ja, mammahjärtat ja. Usch. V hade en knäppning i höften när vi var på återbesök på BB. Inget att oroa sig för sa läkaren, men hon skickade oss till ortopeden för koll. Idag var vi där och läkaren tyckte att V skulle ha en skena för säkerhets skull. Han kände också en knäppning och de vill ta det säkra före det osäkra. Så nu har hon en skena. Dygnet runt, jämt. Enda gången vi får ta av den är vid blöjbyte. Och bad, men de vill inte att man badar henne alls helst för det inte är bra för höften.
 
Sex veckor ska hon ha den. Det känns jobbigt! Jag är väldigt glad att jag inte ammar nu för jag förstår inte hur man skulle få till det?! Är svårt att ens flaskmata nu kan jag säga...snyft. Tycker så synd om henne!!! Men de säger att det är värre för föräldrarna än för barnen och det stämmer säkert... Jag VET att det kunde vara värre och det är inte så farligt men det känns jobbigt ändå. Man vill ju bara att allt ska vara bra ju...
 
Jag är sååå trött idag. Puhh...dålig dag helt enkelt... Har haft BVC på hembesök idag också. 150 g hade lillan gått upp och det är minimum enligt dom (150-200 g i veckan är minimum enligt henne) men ja, hon äter och mår bra så det får vara bra så liksom. 
 
Nej, E och maken är ute och åker pulka (snööööööö!) och jag slappar med V...borde kanske sova men nä...

1 kommentarer

Dujaghanvi

28 Dec 2015 16:02

Stackars liten! Förstår att det är jobbigt, man vill ju bara att allt ska vara bra. Men det blir ju det, bättre, det är ju därför hon har skenan. Men såklart jobbigt att se! Men hon kommer ju inte komma ihåg det alls! Kram och pepp! Snart är skenan borta!

Svar: Ja, visst är det så...det blir bättre av den och det är så man får tänka! Hoppas att hon vänjer sig snart och att det går fort dessa sex veckor... tack för pepp, det behövs!!! Kram
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej