Idag blir världens bästa E 10 månader, tjohooo! Lilla pluttan som börjar bli stor, älskade unge! Hon som tar sig fram som en racerbil, säger flera ord, har två söta tänder, kan resa sig, ja hon som är bäst helt enkelt! (Inte alls partisk, hehe.) Hon har gett oss flera BRA nätter på raken nu, sååå tacksam över det. Håller tummarna att det fortsätter nu. 
 
Trots bra sömn på natten är jag supertrött på dagarna. Vet inte vad det är med mig, haha. Men ja, så är det. Bara härda ut...hoppas att det vänder snart! Annars mår jag helt okej, förutom att jag har så ont i magen ibland. Det är ligamenten som drar, växer och hugger. Ont, men jag hade likadant med E. Trots det kan jag inte låta bli att bli lite orolig när jag får ont...men jag försöker tänka att det inte är nån fara.
 
Jag har faktiskt redan känt lite små sparkar! Trodde INTE det var möjligt men för nån vecka sen så kände jag EXAKT som när E sparkade i början, och då var jag tvungen att googla för att se om det ens var en chans att det var sparkar, och ja, det verkar som att det är ganska många som känner sparkar så tidigt med sitt andra (tredje, fjärde) barn. Med E kände jag i vecka 17 och det är ju också rätt tidigt för att vara första barnet. Känns skönt att få små livstecken ibland även om det inte är ofta.
 
Annars väntar vi på kallelsen till RUL...borde bli i slutet på juli nån gång. KUB gör man inte här i vårt landsting, finns inte ens om man betalar för det. Men det gör inte så mycket faktiskt, det enda som hade varit skönt med det hade varit att få se att allt ser bra ut men men, det är ju som det är. Vi får vänta på RUL helt enkelt.
 
Nu ska jag krypa ner i soffan och äta vattenmelon, mmm. Ha en fin söndagkväll!

2 kommentarer

Dujaghanvi

24 Jun 2015 21:12

Gulligt med E, ord och tänder! Fantastiskt vad de lär sig! Hon kommer säkerligen bli en alldeles ypperlig storasyster! Hoppas du känner dig piggare snart...inte lätt att va trött när man har en tiomånaders som jag misstänker håller igång..;) tror det kommer gå galant på rulet! Kram!

Svar: Ja det är sååå gulligt! Det tror jag också :) tack! Ja det känns helt konstigt, men samtidigt blir man ju nojig när man inte känt på ett tag...men det är ju inte så konstigt, är ju ganska sent i graviditeten de säger att man ska känna varje dag! Kram!
Drömmar och längtan

Dujaghanvi

24 Jun 2015 21:12

Och du! Va fantastiskt med sparkar! ❤️ Så skönt att känns så tidigt!

Kommentera

Publiceras ej