Jag kan inte låta bli att tänka på syskon till E. Gör det nästan hela tiden. Eller ja, ofta. Varannan gång tänker jag: ALDRIG fler barn, det räcker med ett ;) och den andra gången: åååh jag vill haaa en till bebis nuuuuuu! Hehehe. Schitzofren? Men det är klart E ska få syskon! Om det nu går och funkar, men det tror jag att det kommer göra. 
 
När ska man sätta igång då? Har ju accepterat att min PCO gör att jag har extreeemt konstig cykel. Om man ens kan kalla det för det? Jag har inte haft mens på flera månader nu. Det gör inte så mycket egentligen för jag tycker det är jobbigt med blod och ont och hej och hå (som alla andra) men när man ska skaffa barn är det ju skönt att ha koll. Men som sagt, det blir med största sannolikhet fertilitetskliniken som gäller för nästa barn med. Och det känns okej. Jobbigt, såklart, men okej.
 
Jag tror vi komemr starta syskonförsök i höst. Räknar med att det tar ett tag innan vi blir gravida och vi vill gärna ha ungefär två år mellan E och syskonet. Så då säger vi så. Hösten it is! Ska bara tala om för maken också att jag bestämt det ;)

1 kommentarer

Dujaghanvi

07 Mar 2015 21:29

Likadan! Oroar mig redan för syskonförsök och har så gjort sen..ja, innan Nellie kom egentligen.. Hoppas slippa ivfkliniken. Samtidigt som det är fantastiskt att hjälp finns att få (och att vi har ett gång embryon i frysen redo att sättas in..) I höst är det dags alltså. Spännande! Hoppas ni inte ens hinner börja innan det är klart! Undrar när vi ska börja..

Svar: Ja såklart det är skönt att de finns men jag förstår vad du menar, man slipper ju helst! Ja ELLER? Orkar man? Ska man vänta? Haha alla dessa frågor 😁
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej