Jag har haft migrän till och från sen jag var typ 18, men bara någon gång per år som tur är. Huvudvärk, domningar och synbortfall. När jag var gravid med E blev min migrän så mycket sämre och jag åkte till akuten jag vet inte hur många gånger. Tydligen ska man alltid kolla upp det när man är gravid, i alla fall när det innefattar domningar och synbortfall. Fick komma till en endokrinolog som sa att ofta blir migrän som "bara" är huvudvärk bättre när man blir gravid, medan den sorten med synbortfall blir sämre. Det är nåt med hormonerna tydligen. 

Idag slog det till igen. Vaknade inatt med jordens huvudvärk. Usch. Sen har det hållit i sig hela dagen. Mamma var här en sväng och hjälpte mig med E och när hon skulle på möte var jag tvungen att ringa hem maken. Man känner sig så dålig, att man inte klarar av att ta hand om sitt barn. Men vad gör man då? Nä, jag måste sluta känna mig dålig för ditten och datten, sluta ha såna krav! Jag är faktiskt bara människa och som jag sa till maken, inte en chans att jag skulle gått till jobbet idag. Varför ska jag då pina mig igenom att vara hemma med E? Dessutom urtråkigt för henne med en mamma som inte orkar. Så nu är E och maken och handlar och jag ligger på soffan. Tänker inte göra nånting idag!

1 kommentarer

Dujaghanvi

19 May 2015 20:10

Usch för migrän! Min man har det och det är ingen lek när det slår till har jag förstått!

Svar: Nej det är hemskt :(
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej