Vi har funderat och funderat. E har fått en större säng som står i hennes rum men hon är inte alls redo för den. Hon använder spjälsängen fortfarande och förmodligen kommer hon göra det flera månader till. Hon är så rörlig när hon sover och jag litar inte på att hon inte ramlar ur sin stora säng. Men hon älskar att klättra upp i den med en bok, ropa "mamma pappa booooook" och så ska vi läsa, söta unge! Tänk att hon är så stor?! 

I alla fall, hur ska vi göra med lillasyster då? Innan har jag tänkt att hon ska få sova i vår säng med babynestet men jag orkar inte ha en unge till i vår säng när den första precis börjat sova i sin egen säng på nätterna, haha. Nu kommer vi ju inte vara benhårda med det men vi vill verkligen att lillasyster ska sova i sin säng så gott det går. Den kommer ju stå kant i kant med min säng precis som Es säng gjorde. Hörs det att jag har lite dåligt samvete? 

Det lutar åt att vi köper en till spjälsäng till lillasyster. Först hade vi tänkt köpa begagnat men ja, nu blir det kanske en ny ändå. Hittar ingen jag vill ha på blocket och orkar inte åka runt när vi bor tre minuter från Ikea. 

Så ja, ny spjälsäng blir det. Kanske idag? Min mamma kommer och är med E på eftermiddagen och jag och maken ska åka och köpa alla julklappar så det är klart. Skönt! BB-väskan är snart packad också. Jag har börjat få förvärkar...tror inte den här damen kommer stanna till den 17e...

Kommentera

Publiceras ej