Ja ni. Jag är helt slut! Idag var min första dag med båda barnen helt själv. Det har gått bra, men shit alltså. Vilket jävla kaos, haha. Jag har haft dåligt samvete hela dagen, för att jag inte kan ge nåt av barnen full uppmärksamhet. Sen ska E sova och hur löser man det med en bebis? Ja ni. Det känns att man lever. 

Jag har tänkt på en sak. E är rätt "jobbig" just nu. Krävande kanske är mer rätt. Hon slåss, kastar grejer, och vill ha ständig uppmärksamhet. Får hon inte som det vill flyger det grejer eller så får man en smäll. Hon är ju ett barn, jag vet och det är mycket för henne. Men ibland känner jag bara att det känns som att "alla andra" har perfekta barn. Så söta och snälla och goa, och beter sig bra bland folk ;) det gör iofs E med, men ja. Får man tycka att ens barn är jobbig? Ibland känner jag att jag skulle behöva gå nån kurs typ. Hur hanterar man ilska, svartsjuka och envishet? Hur gör man när hon inte lyssnar? 

Just nu känner jag bara tack gode Gud för föris imorgon ;) 

1 kommentarer

Dujaghanvi

16 Feb 2016 09:02

Näää du, finns det någon som HAR perfekta ungar?! Jag är skeptisk.. Barn är jobbiga. Och världens sötaste. Samtidigt. Allt för att man ska bli knäpp i huvudet OCH ständigt nyförälskad i dem! Och två, jag förstår att du är trött! Har inga tips..räknar mes tips från dig sen, hur man gör med två ;) Du är duktig som kämpar på och förskolan är nog räddningen för många. Även för barnen så att de får komma iväg och leka med kompisar! Heja dej! Kram

Svar: Japp! Knäpp och kär på samma gång om vartannat liksom ;) haha. Mitt största och enda tips än så länge är; ha mannen hemma länge om ni kan och FÖRSKOLA!!! ;)
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej