Okej. Jag är absolut inte sugen på fler barn nu. Kanske aldrig mer, kanske längre fram. Men INTE än på många år. Alltså måste jag fixa preventivmedel asap! 

Jag tror jag ska köra på P-piller. Eller jag har väl bestämt mig tror jag. Velat mellan det och spiral men jag känner inte för spiral faktiskt. Åt p-piller i tio år innan jag blev gravid med E och det har alltid funkat bra. Tror kanske det till och med hjälpt mig med PCO att hålla hormonerna i ordning. 

Men p-piller är ju så sjukt "dåligt" enligt alla. Helst ska man köra natural cycles utan hormoner om man ska följa strömmen. Jag litar inte ett dugg på det, i alla fall inte när jag har PCO. Och kondom är inte aktuellt...inte i det långa loppet i alla fall. Nu får det gå men inte sen! Ska på återbesök 2 februari...då ska jag be om p-piller. Eller? Gah, alla beslut hela tiden gör mig galen...

Hur ska man tänka? Hormonfritt? Kopparspiral? 

2 kommentarer

Dujaghanvi

22 Jan 2016 16:33

Ojojoj, vilken djungel! Vet inte vad som är bäst? Och vet inte heller hur jag ska göra? Mer än att jag vet att vi får lugna oss med en tredje, helt klart! Känns nästan underligt att ens tänka på preventivmedel, men såklart det blir nödvändigt.. Har också kört p-piller tidigare, vilket fungerat bra. Och om du känner att det känna bra, kör på det! Jag funderar på att testa hormonspiral, och återgå till p-piller om jag inte trivs med spiral..

Svar: Känns faktiskt fel med preventivmedel på nåt sätt...men ett måste! Annars är det psyket nästa ;) allt med hormoner känns lite läskigt på nåt sätt, men jag tror som sagt det är bra för mig... Jag gör nog tvärtom, testar p-piller men annars spiral
om jag inte trivs nu :)
Drömmar och längtan

Dujaghanvi

23 Jan 2016 01:19

Perfekt! Gäller bara att hitta "din grej!"

Kommentera

Publiceras ej