Att ta sig iväg på morgonen alltså, herreeeeeeguuuuud. Smart nog försov vi oss till tio i åtta. Jag skulle vara på sjukhuset med V klockan nio och samma tid skulle pappan lämna E på föris första gången. Inget av det vill man ju komma för sent till...men vi hann! Jag och V kom några minuter sent men det skiter jag i...livet med småbarn alltså...

Vi har det tufft nu. Livet med två barn är inte lätt, det kan jag lova. Jag skulle aldrig byta bort det (även om jag ibland med handen på hjärtat tänker tanken) men det är jobbigt. V har fortfarande ont i magen, hon har svårt att bajsa. Så kvällarna är det skrikmaraton enda tills vi hjälper henne med pysventil. Ska till Apoteket idag och köpa lactulos som kan hjälpa enligt BVC. Annars ska vi prova mjölkfri ersättning...hoppas vi slipper det dock med tanke på hur äckligt den luktar och smakar. 

Som om det inte vore nog sover E som en kratta. Tror det är tänder (hur många gånger har man inte skyllt på det?!) på gång igen. Puh. Hon skriker, sover oroligt och ja, det är lite kaos. 

Nu ska jag packa in min minsting i bilen och åka till Apoteket...minus 21 har vi idag så vi eldar massor i kaminen och försöker hålla oss hemma men ibland måste man ju ut! Längtar efter sommaren nu...eller i alla fall vår! Sol, fågelkvitter och ljusare dagar :)

2 kommentarer

Dujaghanvi

16 Jan 2016 20:26

Oj vad ni kämpar på! Klart det är värt det, men kan tänka mig att det är TUFFT! Skönt att kunna ösa ur sig lite på bloggen! Om det är till någon tröst har vi också skitnätter, sen tre veckor tillbaka (tänder? ;). Klockan är nu 2.30 där vi är och hon har varit vaken sen 00.00. Vill inte somna om, stökar och stökar! Nu ligget hon i vagnen i ett sista försök..att hon inte fattar att vi har semester och ska sova och njuta?!?!? ;)

Svar: Ja bloggen blir ju ens ventil ut ibland, haha. Ungar alltså, de har inte alltid (har de nånsin?) samma planer som en själv ;)
Drömmar och längtan

Dujaghanvi

19 Jan 2016 15:52

Skumt, när jag trycker på min egen länk i denna kommentar kommer jag till någon annan blogg. Dessutom dyker ett foto upp på en annan människa.. Ser du det eller ser det ut "som vanligt"?

Svar: Jag såg också det! Konstigt!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej