Som skiter i om hon kommer sent, som struntar i alla leksaker överallt, som bara chillar sig genom livet. Varför kan jag inte vara sån?

Varför kommer jag alltid sent till föris? Svettig och stressad. Det dryper svett om mig för jag småspringer dit. Har liksom ett lager lack i ansiktet jämt. Och ringar under ögonen. Vem bryr sig om jag kommer fem minuter sent? Tydligen jag. 

Idag skrek V hela tiden när jag lämnade E. Brukar ha henne utanför i vagnen. Två gånger öppnade olika föräldrar dörren och sa ditt barn skriker. Dåliga mamman svarade ja men hon får skrika, hon är bara arg. Undrar vad de tänkte då? Haha. 

Igår gick toppen med båda tjejerna. De skötte sig sååå bra. Idag är jag dock stressad och har nära till att bryta ihop konstant. Känslorna alltså, ibland är de överallt på samma gång...

E fick inviga sina vårkläder idag, 10 plusgrader har vi här! Så skalkläder idag! Måste köpa vårskor till föris, typ goretex gympaskor...och en ny vindfleece. Shit alltså, alltid nåt som behövs! Tur att V kan ärva alla dyra kläder sen...

Nu sover V i vagnen och jag ska göra ingenting. Chilla! Kolla på tv! Bara glo! Sminka mig kanske så jag slipper vara sluskmamman när jag hämtar E sen, haha. 

1 kommentarer

Amanda

18 Mar 2016 20:31

Jag tycker att det är bra att du kan vara en "sluskmamma" ibland. Jag kan bli irriterad på alla lugna och filosofiska mammor som knappt reagerar på stökiga hus och snor överallt. Jag tror att det bara är tv-mammor som verkar vara sånna.
Man kan inte alltid vara lugn och perfekt.
Man får komma försent, svettas så det rinner i kvinnomustaschen och ha känslor som kan bubbla över när som helst.
Du är en mamma, och det är absolut inget fel på att vara en "sluskmamma" då och då.

Kram

Svar: Många vill nog visa sin fina fasad, hehe. Man vill ju ändå på når konstigt sätt vara "perfekt" även om man innerst inne vet att ingen är det!
Drömmar och längtan

Kommentera

Publiceras ej